Recap

Igår spenderade jag min värdefulla tid på akuten. 4,5 timmar satt jag där. Tills jag kom hem var kl 02. Tänka sig att jag var helt överlycklig när jag var tvungen att vakna kl 06. Usch. Jag hatar akuten och sättet dom prioriterar människor. Bara för att jag inte gapar och skriker och är allmänt överdramatisk som många var där innebar inte att jag hadde mindre ont för det. Människor har samma tröskelvärde för smärta dock kan man hantera det på olika sätt. När jag gick därifrån var jag så arg. Dom sa väntetiden var 1 timme max, vilket visade sig vara totalt osant. Kanske dags för mig att gå en teater kurs så jag kan få prioriteras för en gångs skull när jag behöver vård nästa gång.
image19
Idag var jag iaf på restaurang. Jag tycker det där med att äta ute är så himla svårt. Det känns som man tappar kontrollen över sina points och det är ingen bra känsla för mig. Fast jag tyckte jag hanterade situation väldigt bra idag. Jag beställde en räksallad med vinegrette dressing. Mitt gamla jag hade säkerligen beställt en plankstek eller en stor maffig köttbit med pommes alternativt potatisgratäng. Säkerligen hade jag sköljt ner det med flera glas vin och någon drink efteråt också för det var after work och fredag. Men icke, idag var jag stark och beställde ett glas vatten. Jag är nöjd med det beslutet. Det kändes hur bra som helst.
Vad som inte känns bra däremot är vägningen imorgon. Får se hur det går. Jag har ju följt mina points meninte motionerat alls under veckan. Det börjar verkligen bli dags att komma igång med den biten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0