Honungs och pepparbiff ( 3 points per portion)

image8

4 port.
375 g ryggbiff skuren i tunna strimlor ( jag köper färdig strimlad)
1 tsk olja
1 gul lök, tunt skivad
1-2 vitlöksklyftor, krossad

300-500g sockerärter
1 burk minimajs, delad i mindre bitar
2 msk honung
2 msk soja
2 msk ostronsås
2 tsk krossade svartpepparkorn

1. värm olja i en stekpanna/wok. Bryn köttet på ganska stark värme. Ta upp det sedan
2. Stek lök och vitlök på lite svagare värme. Lägg i sockerärter och minimajs. Låt allt fräsa i några min.
3. Blanda ner honung, soja, ostronsås och svartpeppar. Lägg tillbaka köttet och blanda väl. Låt allt bli varmt.
4. Servera med nudlar el ris

Supergott och endast 7 points med valfri mängd nudlar el ris. Jag rekommenderar den varmt till dom som inte testat än.


Kommentarer
Postat av: Christel

Ja, du det där med gym e lite speciellt får jag säga:-P
Som jag skrev så har jag ju nån skev bild om hur det ska vara. Men jag ska kämpa på:)Egentligen är det inte bara för att gå ner i vikt utan för jag har en rygg som inte är av detta lag. Jag e 20 år och har redan en försliten rygg som en 40 åring. Så det är ett tvång att gå att bygga nya muskler. Men jag tycker egentligen bäst om att gå ut och gå bara. Slippa möta alla dessa smala, vältränade människor:-P Försöker se det så här att det en dag kan vara jag iaf. Hoppas att du har haft en bra dag:-)tack för din fina kommentar

2008-05-12 @ 21:59:47
URL: http://tjockochsockersot.blogg.se
Postat av: camilla

Hej!
Jo visst skulle jag kunna göra det och det var väl min tanke när jag cyklade i väg till jobbet i går.
Men vad hände....jo jag klämde hela halvan i alla fall
=( + kaka till kaffet! Åh jag som inte ens tyckte det var gott...hmm. Jaja idag är det nya tag som gäller,ska springa vårruset idag
=)

Ha det bra och tack för att du lämnade en kommentar hos mig...så kul att se ett nytt namn.
//Camilla

2008-05-13 @ 07:47:40
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Linda

Detta recept "snodde" jag av dig.
Verkar väldigt gott;)

2008-05-17 @ 18:19:06
URL: http://gullmalva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0