Chokladkakor

 Chokladkakor (12st), 2 points per kaka

2 äggvitor
2 1/4 dl florsocker
1dl kakao
2 tsk vetemjöl
1/2 tsk vaniljsocker
50g hackad mjölkchoklad

1. Sätt ugnen på 175 grader och lägg bakplåtspapper på 2 plåtar. 
2. Vispa äggvitorna i en ren ganska stor bunke till ett relativt hårt skum. Blanda i florsocker, kakao och mjöl lite i taget medan du vispar. Tillsätt vaniljsocker och låt blandningen stå i 20min och tjockna.
3. Lägg 12 tsk av smeten på plåtarna med ett jämnt mellanrum. Strö över chokladen. 
  
4. Grädda i 12-15 min tills kakorna är fasta & lite spruckna. Låt svalna.

Det här tyckte jag var supergott och passar bra till att baka då man har lite extra tid. Lite bökigt att göra men så brukar det vara när man bakar tycker jag. Maräng-choklad aktig smak. 
Ska man variera kosten så ska man variera godsakerna med tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilket läckert recept!! För mig är det helt okej att leva "ordentligt" under veckorna om jag vet att jag kan unna mig en sådan godsak till kaffet under helgen...eller kanske ett glas vin på fredag. Kollade in min butiksguide och fann points för en del andra glassar så jag ska nog helt klart överleva sommaren. Det känns ju bra när man vet att man kan gå ut och fika och faktiskt kunna ta sig en glass utan att sabba hela dagen. Eller hur? Ha det bra!! //Anna ♥

Postat av: Christina

Åhhhh.....de där kakorna såg ju inte lite läckra ut!!! Tack för det eceptet,det ska garnterats provas snart.

Christina

2008-05-31 @ 11:29:25
URL: http://viktsidan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0