Är jag den enda?

Jag gillar inte att motionera. Det är så himla tråkigt. Men jag måste komma igång och hitta någon träningsform jag gillar. Det hjälper ju viktminskningen enormt om man rör på sig mer. Gym och jag är inte kompatibla, som vatten och olja ungefär. Skulle jag skaffa ett gymkort så skulle det nog ligga och skräpa.
Jag funderar starkt på simmning. När jag var liten så älskade jag vatten. Kanske bör jag ta upp det igen. Yoga lockar det också. Gör lite yoga övningar hemma ibland men jag tycker inte det riktigt gills som träning. Man kanske bör skriva upp sig på en kurs till hösten?. Badminton är kul det också. Fast då behöver man någon att spela med. Det skulle faktiskt vara så mycket roligare om man hade någon som ville göra samma saker. Då skulle man inte känna sig så ensam. Jag omges av "jag orkar inte " människor, "jag har inte tid" människor och "det är för dyrt" människor. Jag får helt enkelt ta tag i det själv. Lite trist bara 


Kommentarer
Postat av: camilla

Hej!
Blev så glad när jag läste din kommentar =)
Kan det vara så tror du ? ;)

Ha det bra
Kram

2008-05-15 @ 19:19:59
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Christel

Haha, det där e verkligen en sak för sig det med gym. Jag är verkligen inte förtjust i att gå på gym, jag känner mig uttittad. Men det är ganska skönt om man kan gå dit på morgonen för då är där inte så mycket folk. Lite bra musik i örat och så gör man bara dem övningarna man känner för för dagen. Så brukar det gå ganska lätt. Prövade annars balansbollen häromdagen, den var riktigt effektiv. Har haft träningsverk som bara den. Plus att det var ganska kul att hålla på med. Tänkte köpa hem en sådan så slipper man gå utanför dörren, finns övningar med den som man kan ladda hem på nätet:) Hoppas att du hittar något som passar dig. Sköt om dig:)Kram

2008-05-16 @ 10:51:47
URL: http://tjockochsockersot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0