Dumma beslut

Idag och igår har jag haft extremt ont. Jag tänkte berätta varför;
När jag var 15 år lyckades jag efter massa tjat övertyga min kära mamma att beställa bantningspiller till mig. Jag hade hittat info i något vi fått hemskickad och naiv och desperat som man är när man är ung, dum och har smalheltsdrömmar trodde jag att de skulle funka. Det lät ju så enkelt. Bara det skulle egentligen fått mig att inse att det var för bra för att vara sant. Så när de väl kom åt jag 3 tabletter per dag i 3 veckor. Varför slutatde jag då? Delvis för att det inte gav resultat men som bieffekt fick jag så akuta magsmärtor att vi fick åka till sjukhuset mitt i natten.

Visade sig att tabletterna hade irriterat min mage till en sån grad att jag fått magsår. Det läkte efter massa mediciner men det blev aldrig riktigt bättre. Jag har vad läkaren enkelt kallar kronisk magkatarr. Det är ett helvete. Ibland har jag så ont att jag gråter, andra nätter kan jag inte sova av smärta. Fast det är bara ibland. Vanligtvis har jag bara en molande smärta som kommer och går över dagen. Om någon nämner en mag medicin så har jag testat den och antaglien i flera kurer. Nexium, Losec, Pantaloc, Lanzo, Novaluzid mm, you name it I took it.  I stort sett allt kan utlösa det, cola light, kryddor, ingefära, frukt. Så jag gjorde det stora misstaget att äta sushi med massa ingefära och wasabi. Sen igår natt har jag fått betala priset. Det känns inte bra. But you live and learn.

 

Kommentarer
Postat av: camilla

Ahh vilken mardröm:( Usch stackare jag vet att för ett par årsen så hade jag problem med magkatarr och jag kommer ihåg hur j*vla ont det gjorde. Men nu är det som om det har "läkt" bort,visst jag kan ha någon känning men inte alls som förr. Så jag vet hur det känns och hur du har det:(

Men att det har blivit av bantningstabletterna .....fy det är ju verkligen inte bra.Ja där ser man de måste stoppa ner en massa skit i de där tabletterna;)

Hoppas du känner dig bättre snart.

Kram

2008-06-18 @ 08:02:40
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0