Varför?

Helgen spenderades i Halmstad. Det var väldigt trevligt förutom en sak. Det ständiga tjatet om mina points. Jag vet att de inte menar illa men ändå. Det drevs väldigt mycket med viktväktarna. Allt jag stoppade i mig granskades och folk förundrades över det. Varför äter du det? Kan du inte äta vanlig youghurt? Måste det vara light? Light produkter är ju inte bra för kroppen!. Det där är rena råttgiftet. Jag skulle aldrig stoppa det i min kropp etc etc etc.

Jag förstår inte varför folk inte bara kan acceptera att det är jag som bestämmer vad jag stoppar i min kropp. Varför är det så svårt att förstå att jag inte vill ha en pizza utan en sallad. Eller att jag väljer att dricka light läsk istället för vanlig läsk. Jag kanske väljer att låta bli potatisgratängen gjord på grädde och ta en bakpotatis. Det är mitt val. Viktväktarna har fungerat utmärkt för mig och jag tänker fortsätta med det. Det är mitt liv och ingen annans.

Kommentarer
Postat av: Coyntha

Hej! Jag förtår dig. Iblan kan det vara svårt med folk att aceptera vad du väljer.

Gick det bra ändå?

Du har varit jätteduktig!! kram

2008-07-23 @ 10:04:30
URL: http://coyntha.wordpress.com/
Postat av: camilla

Ja jag gillar inte heller folk som håller på så där.Just om light maten och produkterna. Men detta passar mig så det så!

Stå på dig:)

Kram

2008-07-23 @ 12:44:10
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Jen

Men gud vad tråkigt. De borde vara glada för din skull att du tagit tag i din vikt och går ner!

2008-07-23 @ 17:55:34
URL: http://jennyochpointsen.wordpress.com
Postat av: tiny2006

Hej, hittade din länk på VV och blev nyfiken. Vilken trevlig blogg, får stor lust att skaffa mig en egen. Ska bli gjort snart. Om du vill får du gärna adressen.



Om de där kommentarerna ska du inte bry dig ett dugg. Det kanske inte ens är någon idé att gå in i en diskussion, utan säg bara "nej tack" och "alla gör som de vill, men det här passar mig". En del människor har svårt att respektera andra människors gränser, utan klampar in på sådant de inte har med att göra. Om mat och viktnedgång har de flesta en massa åsikter. Min svärmor vägrar dricka light, vilket kanske är befogat, jag vet inte, jag dricker det. Men istället dricker hon och hennes mycket överviktiga dotter massor av vanlig läsk. Som om det skulle vara bättre. Vi diskuterar inte ens detta när jag är där längre Var och en blir salig på sin tro.

2008-08-01 @ 14:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0