Tunisien

Semestern var ju som sagt kanon. Vi åkte till Djerba, Tunisens största ö. Vackert var det och väldigt varmt också för den delen.  Blev mycket sol och bad men mycket mat också. Det där med maten är så himla svårt under en resa. Man har i stort sätt ingen koll. Men jag drack faktiskt ingen alkohol och det slank bara ner 1 portion sorbet och 1, 1/2 glas cola.  Vi bodde på ett hotell som hette Abir med halvpension. Helt ok hotel med stor pool, egen strand och god service. De hade både frukostbuffe och middagsbuffe. Det kan jag säga var svårt. Till frukosten försökte jag hålla mig till ägg och melon/ vattenmelon då det fanns. Men ibland så slank det ner någon fransk bakelse vilket det fanns tonvis av där. Till lunch ja då fanns det inte särskilt mycket förutom olika former av mackor och pizzor med pommes frites till ( även om jag inte åt pommes). Där slank det ner en hel del mackor och några slicer pizza faktiskt. Middagen försökte jag ta ganska mycket sallad för resten av maten var indränkt i olja. Och så åt vi ju ute några gånger också och det var inte den mest fettsnåla maten precis.  Så nog har jag gått upp det tror jag men hur mycket återstår att se tills på lördag. Men jag kan säga att jag nog hade frossat mycket mer mat om jag inte tänkt mig för lite.



Vi red också kamel i Sahara. Det var helt fantastiskt även om resan fram och tillbaka inte var det.

Kommentarer
Postat av: camilla

Låter härligt tycker jag;)

2008-08-20 @ 18:40:35
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0